Прохідність та маневреність шасі.
Підйомник пересуватиметься по пересіченій місцевості чи рівному майданчику? Який найменший радіус повороту потрібний?
Якщо роботи будуть проводитися на важкопрохідній місцевості, підйомники повинні бути укомплектовані дизельним двигуном та шинами з глибоким протектором, що забезпечують їм додаткову можливість маневрувати та виконувати роботи на ґрунтах будь-яких типів, навіть якщо потрібно долати досить круті підйоми. Дизельні двигуни потужніші та економічніші за витратою палива в порівнянні з бензиновими.
Підйомниками підвищеної прохідності, як правило, потрібно керувати з рівня землі, тому такі підйомники оснащуються датчиками, які попереджають оператора, якщо підйомник нахиляється на кут більше допустимої межі безпеки.
Телескопічні та колінчасті. Коли для будівельного об’єкта необхідні машини підвищеної прохідності, найчастіше вибирають телескопічні або колінчасті підйомники. Більшість телескопічних і колінчастих підйомників оснащуються дизельними двигунами, мають повний привід коліс (4х4), осі, що хитаються, великий дорожній просвіт і оснащені позашляховими шинами, що дозволяє використовувати їх на будь-яких поверхнях. Багато фахівців вважають, що телескопічні та колінчасті підйомники з дизельними двигунами та повним приводом на чотири колеса здатні якісно виконувати більшість робіт, для яких застосовуються підйомники.
Можна, звичайно, використовувати підйомники з неповним приводом, на одну вісь, якщо їздити доводиться по твердих поверхнях, але тільки в ті місяці, коли погода не дощова. Повнопривідні підйомники коштують дорожче і краще зберігають ціну на вторинному ринку.
Ножичні підйомники, призначені для роботи в умовах тісноти, можуть оснащуватися кермовим управлінням всіма колесами, що підвищують маневреність. Більшість самохідних ножичних дизельних витягів повнопривідні, і буквально у всіх в комплектацію входять позашляхові шини, що уможливлюють рух по будь-яких поверхнях.
Гусеничні підйомники-павуки. Останнім часом велику популярність набули гусеничні підйомники-«павуки». Це пов’язано з тим, що гусениці менше ніж колеса тиснуть на землю. До того ж багато виробників випускають моделі на гусеницях з гумовими траками, які не ушкоджують покриття підлоги, що дозволяє їм працювати в приміщеннях.
Італійська компанія Palazzani Industrie S.P.A. випускає широкий ряд гусеничних колінчастих, телескопічних і колінчасто-телескопічних підйомників-павуків масою 2000-14 000 кг з робочою висотою від 17 до 52 м і горизонтальним вильотом 7,8-19,5 м. Вантажопідйомність робочих платформ – від 200 кг. Гусениці виконані з еластичної гуми. Всі підйомники-павуки відрізняються підвищеною прохідністю, оснащені датчиком перевантаження і системою аварійного опускання платформи. Живлення підйомників-«павуків» Palazzani здійснюється дизельними двигунами та електромоторами від акумуляторів та мережі змінного струму 220/380 В у різних комбінаціях, що робить їх універсальними машинами.
Цікава інновація Palazzani – змінне навісне обладнання: електрична або гідравлічна кранова лебідка, яка встановлюється замість робочої платформи та дозволяє використовувати підйомник як компактний міні-кран з максимальною висотою підйому гака до 49 м та вантажопідйомністю 200–500 кг (залежно від моделі всієї робочої зони. Електронна система керування машини налаштовується на роботу в режимі крана автоматично. Монтаж-демонтаж лебідки займає трохи більше 10 хвилин.
Один з різновидів електричних підйомників Palazzani – компактні гусеничні підйомники-«павуки», у тому числі висотні, які отримали свою назву за вигнуті гідравлічні опори-аутригери, схожі на ноги комахи. Характерна риса цих підйомників – велика робоча висота підйому при невеликих габаритах. Самохідні павуки розраховані на роботу в приміщеннях. Невеликі габарити з низькопрофільним та вузьким шасі дозволяють машинам проїжджати через дверні отвори та вузькі проходи. Гумові гусениці «павуків» забезпечують мінімальний тиск на підлогу і не бруднять його. У той же час гусенична ходова частина дозволяє їм долати підйоми та важкопрохідні ділянки зі слабким ґрунтом. У деяких моделей шасі може розсуватися, за рахунок чого площа опори суттєво збільшується, маса розподіляється по більшій площі – це корисно, якщо машина рухається по «чутливим» до пошкоджень покриттям підлоги або газонам.